onsdag 26 augusti 2015

Hoppning

Jag löshoppade Elsa förra veckan som ni vet, hon älskade det verkligen! Jag har tänkt att börja små hoppa henne lite nu en gång i veckan. I början kommer det nog bara bli bommar men sedan utöka successivt. Med tanke på hur hon var när vi löshoppade henne tror jag att hon blir väldigt het under hoppningen, dock till sin fördel nackdelen är att jag blir lite osäker. När det går för fort kan jag känna mig lite osäker, detta är något jag jobbar med dagligen och det har blivit mycket bättre. En annan sak som gör att jag backar lite med hoppningen är att jag är lite höjdrädd. Har aldrig riktigt hoppat heller och har inte den balansen som jag tycker krävs. Därav har det nästan inte blivit att jag hoppat.

En tjejkompis till mig har tidigare arbetet i tävlingsstall plus tävlat en hel del själv så hon har erbjudit sig att hoppa henne någon gång samt ge mig lite lektioner. Vi får se men jag hoppas jag vågar mer och att vi tillslut kan hoppa och även ta en riktig hopplektion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar