fredag 14 augusti 2015

Vår första lektion

Förra fredagen hade vi vår första lektion. Jag har under ett bra tag varit intresserad av att rida för denna tjej och nu blev det äntligen av. Hon är en oerhört duktig ryttare och jag blir väldigt inspirerad av henne. Så att numera ha henne som tränare känns otroligt roligt!

Elsa tappar tyvärr framåtbjudningen i paddocken något som vi la all fokus på under vår lektion. Jag har heller inte galopperat mycket i paddocken, vilket jag fick tips att jag skulle göra och det mycket. Elsa vaknar till liv under galoppen och det är även  hennes bästa gångart.

Så lektionen bestod av mycket galopp på volt men även galoppera på långsidan, travökningar och även "vanlig" trav. Vi la ingen fokus alls på formen utan nu ska hon bara gå fram fram och fram. Lyssna på mig och inte bestämma själv.

Jag vet inte riktigt när nästa lektion blir av. Målet är att ta lektion varannan vecka men eftersom jag vill få fram framåtbjudningen först så att vi kan gå vidare får jag se lite hur det känns.

Detta är en bild som togs något pass innan vår lektion. Vi har kommit lite längre fram och hon rör sig lite bättre nu. Men så här har det i alla fall sett ut. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar