torsdag 13 augusti 2015

Presentation om Elsa

Elsa är en nordsvensk korsning på 12 år. Jag har haft henne på foder sedan mitten av maj och tanken är att ha henne ett år innan jag köper henne.

Denna tjej har gått som skogsmullehäst hela sitt liv vad jag förstått och har sedan oktober förra året varit avställd helt. När jag provred henne hade hon endast blivit riden 2-3 gånger så hon hade varken muskler eller kondis, däremot var det något jag fastnade för och bestämde mig ganska snabbt att hon skulle bli min.

Jag har haft henne i snart 3 månader och nu rids hon 5-6 dagar i veckan. Visst hon har fortfarande ingen bra kondis eller muskler och gräset har inte gjort det gott för henne heller. Hon är oerhört överviktig vilket jag är fullt medveten om. Men vi kämpar på och nu har vi precis lagt i en högre växel för att få henne att faktiskt tappa lite vikt.

Kroppsbild från början av augusti. Tanken är att lägga ut dessa bilder med jämna mellanrum för att ni också ska få se vad som händer med hennes kropp. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar