tisdag 18 augusti 2015

Torra hovar

I fredags när jag skodde Elsa fick jag lite tips för att få Elsas hovar ännu finare. Hovslagaren tycker dem har tagit sig väldigt bra. Hovarna var fina när jag fick henne men alla hovslagare skor lite olika så min nuvarande hovslagare tycker nu att dem ser riktigt bra ut.

Eftersom hon hade en tappsko som vi slog på 2 veckor innan hon skoddes sist gjorde vi aldrig denna förra gången. Det var den skon som satt lös nu och som hade växt väldigt. Men trots denna skon tyckte han att jag nästan kunde vänta 9 veckor mellan skoningarna. Fick även tips om att slå i sömmarna när eller om dem börjar komma upp. Min tjej väger ju en hel del och sömmarna kan då komma upp lite innan skoningen.

Nu när dem går på betet med hade hon väldigt torra hovar så från och med nu blir det manikyr i form av olja in hovar varje dag. Vilken lyxbrud jag har ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar