måndag 19 oktober 2015

När hästarna står inne i sina boxar

Helt ärligt, finns det något mysigare att tända upp stallet på morgonen och höra deras gnäggande samtidigt som att möta deras trötta blickar? Tror faktiskt inte det! Visst trivs hästarna med att gå ute dygnet runt men jag tror även dem gillar att stå inne. Kunna lägga sig ner och sova utan att behöva tänka på att dem måste ha koll på omgivningen. Kunna stå där i sin box och tugga sitt hö utan att behöva dela det med någon annan.

Jag släpper ut en gång i veckan och även om en häst är jätte jobbig att släppa ut så tycker jag det är jätte mysigt! Jag önskar så att jag hade mitt egna stall just nu, helt ärligt tror jag att jag hade tillbringat så mycket mer tid där då. Hade kunnat sitta där i timmar och hört hur det tuggar sitt hö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar