måndag 5 oktober 2015

Dagens pass

Försökte att inte ha några förväntningar alls på dagens pass, dels för att man ofta blir väldigt besviken och för att slippa all press, vi ska leka inte träna!

Värmde som vanligt upp i skritt. Inget fokus på formen alls utan bara att värma upp musklerna. Travade sedan igång henne och hon verkade väldigt positiv. Började sedan jobba henne i skritten med volter och serpentiner. Hon är riktigt fin i ena varvet och har betydligt mycket svårare i andra, men det går med lite vilja. När jag kände att hon var med mig gick jag över i trav och travade i åttor. Formen gick sådär måste jag säga. Gav upp ganska snabbt och började galoppera henne. Hittade på en roligt övning som fick henne uppmärksam på mig. Galopperade på en volt ett varv saktade sedan av till trav och travade snett igenom när jag kom ner till andra volten fattade jag galopp igen ett varv och samma sak igen. Jag tyckte det var jätte roligt och Elsa med fast hon tyckte det var lite jobbigt. Travade av henne på långa tyglar innan jag det sista gick över i skritt. Mitt mål var att kunna göra en åtta i "perfekt" form (alltså kunna hålla formen i båda varven). Efter många om och men klarade vi det galant!

Red i 50 min och är super nöjd med passet. Elsa var helt svettig efteråt och fick på sig ett täcke så att hon inte blir förkyld. Tycker det är så jobbigt, när ska man ha täcke och inte.. Fick i alla fall lite tips idag så kör på det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar