torsdag 8 oktober 2015

Dagen med bommar

Så med gårdagens pass liggandes i bakhuvudet och tankarna om att sluta med hästar hade jag inga direkta höga tankar om dagen. Hade bestämt mig för att rida i alla fall och visste att det skulle vara fler i paddocken. Tänkte att det nog skulle vara bra för henne att inte känns sig så ensam plus att jag blir lite motiverad när någon annan rider samtidigt. Nackdelen med att rida fler är att jag gärna pratar med dem som är med från marken vilket leder till att jag inte rider utan bara åker häst, så dagens pass blev inte jätte hårt,

Eftersom hon inte rörde på sig jätte mycket igår trodde jag hon skulle vara pigg idag men hon var bara stoig. Tjurade mot skänkeln och ville inte lyssna allmänt, men med mycket övertalan från mig gick det bra till slut.

Några tjejer plockade fram lite travbommar och frågade om jag ville vara med och självklart är jag inte blyg på det. Började med att trava över bommarna i lite längre steg för att sedan korta upp steget lite. Jätte nyttigt för både mig och Elsa då vi inte gjort detta tidigare. Sedan la vi upp några galoppbommar som vi galopperade över och detta var riktigt roligt. Jag är lite feg ibland och bromsar henne men börjar mer och mer lita på henne.

Så idag är jag jätte nöjd med hennes insats! Efter passet gick hon på sig pyjamas och gick komma in i hennes box för första gången. Jag tror minsann att denna tjej kommer sova riktigt gott inne i natt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar