onsdag 7 oktober 2015

Dressyrsadel

Jag har ridit i ungefär 4 år nu och haft foderhäst större delen av den tiden. Jag har alltid ridit i allroundsadel då det är det som följt med hästen. När jag provred en häst innan jag hittade Elsa frågade ägaren vilken sadel jag ville rida i. Eftersom jag aldrig ridit i dressyrsadel visste jag inte hur det kändes och sa att det inte spelar någon roll så fick allroundsadel. Efter ett tag bytte vi sadel och jag säger bara WOW! Vilken känsla det var, så mycket skönare och man fick en helt annorlunda sits!

När jag väl köper mig en häst ska jag köpa mig en dressyrsadel. Ingen dyr utan begagnad för några tusen, ska ta ut en sadelprovare och verkligen ta fram den perfekta sadeln. Älskar mörkbrunt så förmodligen kommer jag vilja ha en sådan (beroende lite på vilken färg hästen har).

Vad rider ni i för sadel?

Elsas sadel och faktiskt är riktigt skön! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar