måndag 12 oktober 2015

En läromästare på foder

Ni vet att jag har pratat om att jag letar lite smått efter en läromästare, att jag börjat fundera på om Elsa är lite för svår för mig och att jag inte har kunskapen av att utbilda själv? Jag har haft ute en annons sedan innan jag skaffade Elsa och har inte tagit bort den, utan låtit den vara kvar. Förra veckan hörde en tjej av sig om en häst, vilket är helt sjukt då jag inte fått något svar på denna annons på över ett halvår. Hade inga som helst förväntningar på denna häst då det som sagt är väldigt svårt att hitta en vettig foderhäst men när hon började berätta om hästen var jag tvungen att nypa mig i armen, Vill inte säga för mycket eftersom jag inte provridit än och jag har ingen aning om det hon berättade stämmer. Det enda jag kan säga är att det är en äldre häst utbildad till och med medelsvår i dressyr. Jag har aldrig ridit en häst som är mer utbildad än Lätt B så detta är helt sjukt och jag är jätte nervös! Nervös för att ägaren ska tycka jag är alldeles för dålig och nervös att jag ska bli helt förälskad i den hästen. Ja som ni märker har jag planerat in en provridning och det händer snart! Detta hade varit drömmen, äntligen kanske jag kan få lära mig rida på riktigt och inte lära upp samtidigt som jag själv lär mig.

Jag hade aldrig tackat nej till en sådan möjlighet att få ha en välutbildad häst, oavsett hur stor plats denna tjejen har i mitt hjärta vill jag så mycket mer. Jag vill lära mig och bli duktig och ibland tar hjärnan över hjärta. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar