fredag 9 oktober 2015

Köpa häst..

Med tanke på rubriken kanske ni tror att jag går i köptankar men nej! Jag har tidigare i veckan nämnt att jag letar lite lätt men då efter foderhäst i första hand. Jag skulle jätte gärna köpa häst men det skrämmer mig så mycket! Egentligen vet jag inte varför då det inte blir någon större skillnad på att ha en häst på foder och äga en häst. Jag tror att det som skrämmer mig mest är att jag inte kan lämna tillbaka hästen om jag inte trivs med den eller om den skulle skada sig. Även om jag idag står för den kostnaden ändå blir det på något sätt mer jobbigare att äga hästen då.

Skulle jag hitta den hästen, min drömhäst som jag inte tror finns skulle jag nog vilja köpa. Har just nu ingen direkt budget. Självklart hade jag velat ha en häst för över 50 000 kr men dessa pengar existerar inte just nu. Sedan kan jag alltid köpa Elsa eller någon motsvarade men att köpa en häst för under 15 000 kr kan man absolut inte räkna med att få något märkvärdigt. Sedan är alltid den stora frågan vad man vill göra.. är det bara skogsridning, träning och kanske till och med tävling. Just nu är jag en blandning mellan skogsridning och träning men vem vet vad jag känner för om ett halvår ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar