torsdag 8 oktober 2015

Stegrande häst

I tisdag fick som sagt Elsa en vilodag. Igår när jag kom ut till stallet hade jag tänkt rida men väl i paddocken insåg jag att det var en väldigt pigg häst jag hade att göra med. Det blåste storm och jag ville absolut inte risker något. Gick in och hämtade longerlinan och tänkte longera henne istället. Hon kastade sig ut först och började galoppera sedan hände det som hände förra veckan. Hon totalvägrar att gå ut på volten och går mot mig istället. När hon gör så här vet jag verkligen inte hur jag ska lösa det. Hon blir irriterad när hon inte förstår vad jag menar och jag blir irriterad att hon inte förstår. Slutade alltså med att hon stegrar och blir farlig vilket jag absolut inte gillar,

Igår var det så illa att jag kände hur tårarna brann bakom ögonen och jag funderade seriöst att sluta med hästar helt. Jag vet att allt inte kan gå perfekt hela tiden men jag blir så frustrerad när jag inte kan lösa problemet själv!

Så från och med nu blir det ingen longering utan hjälp. Måste ha någon som kan hjälpa mig när hon gör så här. Kanske ska tillägga att vissa gånger går det jätte bra och longera och vissa gånger blir det så här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar