måndag 5 oktober 2015

Ny häst...?

Jag har funderat mycket det senaste, är Elsa rätt för mig? Vad vill jag med min ridning? Har jag kunskapen för att utbilda henne? Många tankar snurrar och även om vi har helt fantastiska pass ibland finns det svackor (som vi hade förra veckan) då jag inte alls vill ha kvar henne.

Jag har faktiskt under en tid haft lite koll på hästnet, tycker denna sida är den bästa men har ni tips på andra får ni gärna rekommendera. Jag har hört av mig till några men ingen som lockat efter att ha pratat. Jag tror på ödet! Även om jag kollar och hör av mig till folk har jag inte ens kommit i närheten av att provrida någon än. Skulle jag göra det följer jag magkänslan. Hittar jag ingen är ödet att jag och Elsa ska kämpa tillsammans. Det är så svårt och jag har sådana fruktansvärda krav. Tror inte ens min drömhäst finns...

Om jag skulle hitta någon annan häst om lämna tillbaka henne skulle vara oerhört jobbigt. Trots att vi inte alltid kommer överens har vi ändå något speciellt och ju mer vi lär känna varandra desto starkare band får vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar