onsdag 23 september 2015

Bommar

Idag fick jag som sagt sällskap av min tjejkompis som mer än gärna hjälper till. Hon började rida igenom Elsa i skritt och trav sedan hoppade jag upp. Red utan stigbyglar i början och min sits blir så mycket bättre, ibland åker skänklarna upp men hon var på mig direkt att jag skulle ta ner dem. Bara att jobba!

Travade över lite bommar och gick sedan över till galopp. Elsa var med på noterna och även när vi galopperade över bommarna. Dock blir det inte helt perfekt hela tiden men även där är det att jobba vidare. Det sista var Elsa riktigt trött och bråkade med mig lite men inget allvarligt, på med spöt sedan gick hon fram igen.

Eftersom jag ibland blir lite osäker ville jag inte hoppa henne i galopp så det sista hoppade min kompis upp igen och skuttade några kryss. Elsa tycker det är så roligt och nu såg jag även att hon inte alls bråkar i hoppningen.

På söndag blir det nog löshoppning annars väntar vi nog med hoppning till helgen efter det igen. Har ju en hel del att träna på i dressyren med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar