onsdag 30 september 2015

Från toppen till botten

Vart ska jag börja... Igår vilade Elsa och hann inte ens ut i hagen och pussa på henne, så hon fick bara vara häst ;) Idag hade jag tänkt Ledarskap övningar, longering och lite bus, kanske försöka något trick. Hämtade in Elsa och märkte inget på henne. Tog på repgrimman (som jag bara använt en gång innan.)  och gick ut i paddocken. Direkt märkte jag att det var något. Hon blev super spänd och ville springa iväg från mig. Jag började med ledarskapsövningarna och det gick helt okey. Fortfarande inte helt med mig och jag kände att jag blev lite irriterad för att hon var så töntig, något man absolut inte ska bli! Tillslut kände jag att hon ändå var med mig så lät henne gå ut på en volt och nu jäklar! Hon kastade sig, halv stegrade och var allmänt jobbig. Mitt tålamod fanns inte kvar och det var faktiskt första gången jag varit rädd för henne. Jag vet inte men det kändes som att hon inte alls respekterade mig och mitt space och att hon lätt kunde springa över mig. En farlig situation som jag aldrig vill hamna i igen!

Tog in henne efter att ha gått lite, var ingen idé att försöka igen kände jag. Vet inte vad det var med henne och mig idag. Skyller inte på någon utan tror vi båda hade en väldigt jobbig dag. Dock hade jag önskat detta bakslag någon annan dag, känner bara för att dra täcket över huvudet och gråta just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar