måndag 14 september 2015

God morgon måndag

Ny vecka, nya möjligheter eller vad är det man säger?

Gårdagen gick i ett. Direkt efter jag skrivit inlägget ringde min kompis (hon som var med i stallet i lördags) och tyckte vi skulle rida i paddocken igen. Sagt och gjort, slängde på mig ridkläderna och traskade upp. Elsa var på hugget igår igen, det blåste en del så misstänker att det var därför. Min kompis började att rida och tipsade mig under tiden hur och vad jag skulle tänka på. Eftersom både jag och Elsa förmodligen hade träningsvärk sedan i lördags blev det ett pass men nästan bara skritt. Efter 30 min hoppade jag upp. Fick rida utan stigbyglar och det gick riktigt bra måste jag säga. Red med mycket ben något jag måste göra hela tiden.

Efter att ha ridit gick vi ut i skogen och plockade lite svamp innan det var dags att städa stallet. Städade i 3 timmar men nu är det betydligt mycket renare än innan.

På tisdag kommer min kompis ut igen och då blir det jobb med bommar. Men eftersom jag fick en läxa igår blir det ett pass i paddocken idag igen. Inte jätte förtjust i att rida på samma underlag så många dagar i rad men blir nog fram och avskrittning på grusväg.

Ha en bra måndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar