tisdag 8 september 2015

Dagens Elsa

Visste inte riktigt vilket humör denna tjejen hade tänkt vara på idag så när jag gick till stallet visste jag inte riktigt hur dagens skulle se ut. När jag tog in henne märkte jag direkt att hon var betydligt lugnare än igår = alltså inga älgflugor på henne. Tog in henne i stallet och där började hon hålla på med en gång. Ville inte stå still i stallgången och spände sig väldigt mycket. Bestämde mig därför ganska snabbt att idag blir det ledarskapsövningar.

Borstade igenom henne en bra stund trots att hon hela tiden gick runt (stålhättarna är numera alltid på när jag grejar) innan jag tog kedjegrimskaftet och gick ut. Började gå i paddocken då hon fortfarande var väldigt spänd. Gick och stannade några gånger och märkte ganska snabbt att hon faktiskt lugnade ner sig. Gick även lite åt sidan och även här lyssnade hon. Efter 15 min kände jag att vi testar på detta ute så begav oss på en liten promenad.

Måste säga att hon skötte sig super hela tiden och lugnade sig otroligt mycket. Sedan när jag ställde in henne i stallgången igen var hon precis den lugna Elsa jag känner igen.

Vet inte vad det varit med henne dessa dagar men misstänker att det blev väldigt dumt igår och att det satt i lite idag när jag tog in henne...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar