onsdag 9 september 2015

Ridning i paddocken

Idag var min fina tjej som vanligt igen. Jätte skönt att det inte var något mer än att hon blev lite rädd häromdan.
När jag höll på att sadla Elsa fick jag sällskap av en annan tjej, jätte roligt att rida med någon. Även om vi båda red i paddocken är det alltid roligt att prata lite emellanåt.
Passet då... Eftersom Elsa (och jag!) tappar fokusen när det är mycket folk i paddocken bestämde jag min ändå för att ge allt. Prickade in när några andra red så var 3 hästar samtidigt i vår lilla paddock, trots detta är jag super nöjd! Travade en hel del i början och visst är hon seg. Tänker mycket på en sparkcykel, sparka på avvakta sparka på... Alltså inte sitta å trycka hela tiden. Det sista galopperade jag några varv på volten och då äntligen vaknade hon till liv. Tanken är alltid att galoppera i början då hon vaknar till då men eftersom vi var så många ville jag och Elsa vänja oss lite ;)
50 minuter senare och 2 svettiga tjejer (jag och Elsa alltså ;)) avslutade vi ett kanon pass. Detta är andra riktiga passet efter igångsättningen och nu känns det verkligen som min motivation börjar komma tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar