söndag 6 september 2015

Söndag

Längesedan jag skrev något överhuvudet taget. Har varit väldigt mycket med det nya jobbet och tyvärr har Elsa blivit lite lidande av detta.. Nu däremot hoppas jag att jag hinner och orkar med att rida igen.

Som sagt har Elsa fått lite ofrivillig vila och endast promeneras det sista. Igår longerade jag henne och jag hade förväntat mig en jätte pigg häst som skulle busa massor men icke då! Hon var jätte lugn och verkade inte alls ha någon överskotts energi. Tror att hon hade behövt komma in över nätterna nu och vila upp sig lite. Känns som hon är väldigt trött plus att hon börjat sätta vinterpälsen.. Har ni några tips på tillskott som man kanske kan ge?

Idag har jag ridit igenom henne lite lätt i skritt och trav. Började med att skritta henne för hand i paddocken eftersom det blåste en hel del.. Mycket läskigt var det och ett tag funderade jag på om det var värt att hoppa upp då hon gick på tvären ett tag. Hon lugnade dock sig tillslut och då hoppade jag upp. Kändes så skönt att komma upp i sadeln igen, som jag saknat det!

Dagens pass hade jag inga förväntningar på alls då vi inte ridit på ett tag men trots detta så skötte hon sig toppen. Blåsten gjorde att framåtbjudningen blev lite bättre och behövde inte jobba så mycket med att få fram henne. Efter 40 min bestämde jag att det fick räcka för denna gång.

Äntligen är vi igång igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar