måndag 7 september 2015

Elsas upplägg

Jag har funderat lite fram och tillbaka hur jag ska lägga upp min och Elsas träningsschema. Jag rider oftast själv och tycker inte det är jätte kul att rida ut så oftast blir det att man rider ganska mycket i paddocken. När jag rider i paddocken har det en tendens att bli ganska lika pass vilket självklart är jätte tråkigt både för mig och Elsa. Nu är min idé att jag ska köra lite varannan dag träning. Alltså varannan dag rider jag i paddocken och varannan dag går jag promenad med henne ute. Passen i paddocken ska jag försöka fokusera på olika saker. En dag med bommar, en annan med nästan bara galopp och en annan med trav på så sätt känns det som vi kommer variera lite mer även i paddocken.

På våra promenader som kommer vara som en återhämtning från gårdagens pass kommer bli enkla promenader. En dag i veckan blir det klättring och de andra bara "mysgå".

Hur tror ni om det upplägget? Just nu i mina tankar känns det väldigt bra! Dem gångerna jag ridit henne i paddocken 2 dagar i rad har hon känts så himla tråkig så då känns detta som ett bättre upplägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar