fredag 11 september 2015

Longering

Var helt slut efter jobbet. Funderade länge på om jag skulle lägga mig i soffan eller gå upp till stallet. Bestämde mig för att gå upp och aktivera Elsa på något sätt.

Longerade med repgrimma i paddocken. Hon bjuder inte alls fram och vet inte riktigt hur jag ska locka fram det heller. När jag bytte varv blev det missuppfattning mellan oss och hon vägrade gå ut på volten. Detta är något som jag egentligen hade behövt hjälp med. Eftersom jag inte longerat så mycket vet jag inte hur jag ska lösa detta. Tillslut, efter mycket om och men fick jag ut henne. Öste beröm och lät hon galoppera några varv innan jag avslutade.

Från och med ikväll får hästarna hö på kvällarna. Elsa behöver inte alls detta men tyvärr behöver andra hästar det. Så nu får jag verkligen se till att hålla igång.

Någon som har bantningstips?! Känna helt omöjligt att få henne att gå ner.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar