måndag 28 september 2015

Ett bättre ridpass

Ni vet det passet man inte har några förväntningar på alls och det slutar med att det blir ett super pass? Ett sånt pass hade vi idag. Jag trodde att Elsa skulle vara trött från igår men vad fel jag hade. För det första var hon på myshumör innan passet så kunde stå och borsta och pussas i en evighet,. När jag sedan hoppade på hade jag förväntat mig en väldigt seg häst men hon var riktigt pigg, på ett bra sätt!

Började med att värma upp i skritt och trav sedan började jag jobba henne i skritten. På volt och även serpentiner. Hon går stunds tal väldigt fint och tappar det ibland men vi är en bra bit på vägen, har äntligen hittat lite knappar och vet nu hur jag ska rida henne. Gick sedan över i trav och har lite svårt att jobba henne där, eller rättare sagt jag har inte hittat rätt knappar än, så formen är ingen hitt! Däremot travade hon på i ett friskt tempo (nästan sånt tempo vi får på uteritterna!) så roligt! Några långsidor gjorde vi lite ökad trav och även här lyssnade hon och travade på!

Med tanke på att vi inte skulle rida för länge idag avslutade jag efter 40 min med ett leende på läpparna, vilket kanon pass!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar