tisdag 22 september 2015

Ridhus

Snart är hösten och vintern här på riktigt. Regniga, blåsiga och mörka dagar då man bara vill krypa upp i soffan och kolla på film. Fördelen när man har häst är att man inte blir en soffpotatis utan måste ut i regnet och ta hand om sin häst. Att sedan komma in genomblöt och frusen för att ta en varm dusch och sedan tända en brasa, finns nog ingen bättre känsla!

Däremot hade jag gärna haft ett ridhus. Jag vet med erfarenhet att det inte är roligt att rida varje dag i regn, hur svårt det blir att hålla i gång hästen när det är isgata överallt. Att flytta till ett stall med ridhus innebär för det första att jag måste ta bilen till stallet (en onödig extrakostnad) och att stallhyran förmodligen är dyrare. Sedan finns det stall med skrittavstånd till ridhus men under tiden blir hästen ändå blöt. Enda fördelen med det är att man verkligen kan rida och hålla igång trots snö och is.

Som sagt denna tanke slår mig varje år vid denna tiden men detta år ska jag verkligen försöka att hålla igång trots busväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar