lördag 12 september 2015

Gymnastik hoppning

Idag var en tjejkompis med mig i stallet vilket var jätte roligt då jag nästan alltid är själv. Elsa var jätte svårfångad idag och märkte direkt att hon inte alls var på så bra humör. Var väldigt skönt att min tjejkompis var med, hade jag varit själv hade jag nog inte ens ridit :P

Så fort jag hoppade upp märkte jag direkt att hon bjöd från på ett annat sätt, detta pga att hon var lite halvstressad. Däremot ska jag ta dessa tillfällen i akt och faktiskt rida henne då hon som sagt bjuder framåt.

Värmde upp i alla gångarter medan min kompis tog fram bommar. Hon är en gammal hoppryttare och ridit i många år så det känns jätte roligt att ha med henne ibland. Hon var på mig på min sits som jag är väl medveten om är helt förfärlig ibland.. Men med massa jobb ska vi nog få ordning på den med någon gång.

Började med att skritta över bommarna sedan trav. Efter varje gång höjde vi ett hinder i taget ungefär 10 cm. Dessa var alltså inte alls höga utan vi ville bara gymnastikhoppa lite. Riktig hoppning får vi ta någon annan gång. Avslutade bommarna med att lägga ut några galopp bommar och måste säga att det var riktigt roligt, eller rättare sagt, hela passet var roligt! Däremot märker jag både hur otränad Elsa är men även jag. Herregud vad svettig jag var efteråt.

Det sista hoppade min kompis upp på Elsas rygg och red henne i alla gångarter. Tipsade mig sedan vad jag skulle jobba mycket på och hur jag skulle tänka. På tisdag kör vi ett liknande pass och förhoppningsvis hinner hon fota lite då det inte hanns med idag.

Detta är inte från dagens pass utan ett pass för några veckor sedan ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar