tisdag 15 september 2015

Lös sko

Igår när jag tog in Elsa var det något som lät väldigt konstigt. Förstod först inte var det var men sedan såg jag, ena bakskon satt lös. Sömmarna på ena sidan fanns inte kvar och skon glappade en del. Fick lite panik då jag inte visste om jag skulle ta bort skon eller låta den vara. Kände på den och den satt ändå ganska hårt. Smsade hovslagaren snabbt och fick tid idag. Satte på Elsa ett regntäcke (första gången för i år) och släppte sedan ut henne igen.
Idag när jag precis kommit upp till stallet fick jag sms av hovslagaren att han inte hann komma idag! Så typiskt jag hade räknat med att rida idag. Gick ut i hagen och myste lite. Skon satt kvar och Elsa ville helst bara äta massa gräs medan jag klappade henne i ansiktet, mysigt <3
Nu hoppas vi att hovslagaren kommer i morgon så att jag kan rida igen. Tänk att det alltid är något när man väl kommer igång igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar